acz-logo

AERO CLUB ZEELAND

Over ons

De Aero Club Zeeland is een vliegclub voor Motor Vliegers en Ultra Lights. De vliegclub opereert vanaf Vliegveld Midden Zeeland, ook wel Zeeland Airport genoemd (EHMZ).

De Aero Club Zeeland, kortweg A.C.Z., werd op 19 mei 1987 opgericht. De vereniging werd geboren uit de wens van een aantal enthousiaste vliegers een eigen onafhankelijke vereniging te stichten, gericht op motorvliegen en motorzweven. Sinds 1995 is de afdeling motorzweven ondergebracht bij de zweefvliegers (Vliegclub Midden-Zeeland), omdat motorzweven in feite een vorm van zweefvliegen is. Sinds die tijd bestaat A.C.Z. dus alleen nog uit motorvliegers.

Het leuke van vliegen in clubverband is dat je deel uitmaakt van een groep mensen die iets gemeenschappelijk hebben: het vliegen als hobby. Met dat uitgangspunt organiseert de ACZ tal van activiteiten, zoals precisielandings-wedstrijden (doellanden), navigatiewedstrijden (rally's), thema-avonden en clubvluchten in binnen- en buitenland. Soms een dag maar ook enkele dagen tot zelfs een week. Door dit samen met twee of drie andere clubleden (per toestel) te doen blijven de kosten binnen de perken.

Aan veel van die activiteiten kun je tijdens de opleiding ook al deelnemen, door met een instructeur of samen met iemand die al een brevet heeft mee te gaan en/of door deel te nemen in de organisatie van een evenement. Het clubhuis biedt de mogelijkheid om tal van sociale activiteiten te ontplooien.